Hieronder staan een aantal veelgestelde vragen met bijbehorende antwoorden over de website van Breakzy. Neem gerust contact met ons op als je vraag er niet bij staat.

Webshop
Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
  • stap 1: winkelmand Plaats je artikel(en) in je winkelmand. Je kunt de winkelmand meteen bekijken of verder winkelen. Je gaat ook naar de winkelmand als je rechts bovenaan de pagina op het winkelkarretje klikt.
  • stap 2: inhoud winkelmand In de winkelmand zie je een overzicht van de door jouw gekozen producten. Staat er iets bij wat je toch niet wilt hebben? Met het rode kruisje verwijder je het product uit de winkelmand. Onder het overzicht zie je het subtotaal van je winkelmand. Daaronder staan de verzendkosten. Dit bedrag kan echter per product verschillen. Als je voor meerdere producten hebt gekozen, gelden de verzendkosten van het product met de grootste afmeting.
  • stap 3: afrekenen Om je bestelling te kunnen verzenden hebben we je persoonlijke gegevens nodig. Alle velden met een * zijn verplichte invulvelden. Bij het veld bestelnotities kun je een notitie achterlaten voor de verzending, maar ook een opmerking voor Breakzy zelf. Afrekenen kan bij ons alleen via iDEAL. Na het accepteren van de algemene voorwaarden kun je de bestelling plaatsen.
  • stap 4: verzending Na het plaatsen van de bestelling ontvang je van ons een bevestigingsmail. Vanaf dat moment is de bestelling bij ons binnen en gaan we ons best doen deze binnen 2 (werk)dagen bij je te bezorgen. Bevestigingsmail niet ontvangen? Laat het ons weten via info@breakzy.nl en we zorgen dat het goed komt.
Hoe kan ik mijn bestelling volgen?
Wil je weten waar je bestelling is? Zodra we het pakketje op de post hebben gedaan, ontvang je een e-mail met een track & trace code. Zo zie je precies wanneer je het ontvangt! Dit geldt alleen voor de grote pakketten en niet voor pakketten die door de brievenbus passen. Wel ontvang je altijd een e-mail na verzending. 
Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
  1. We willen graag dat je tevreden bent met je aankoop, daarom heb je bij Breakzy een retourrecht van 30 dagen!
    1. Stuur een e-mail aan info@breakzy.nl om ons te laten weten dat je gebruik wilt maken van je retourrecht. Vermeld in deze e-mail altijd je bestelnummer. Mocht je een product beschadigd hebben ontvangen, stuur dan per e-mail direct een foto. 
    2. Bij je bestelling zit een retourformulier en een retourlabel. Vul het retourformulier volledig in en stop het in de doos van je retourzending. Het product moet met alle geleverde toebehoren en (indien redelijkerwijze mogelijk) in de originele staat én verpakking aan ons geretourneerd worden binnen 14 dagen na aanmelding van de retour.
    3. Plak het retourlabel op het pakket voor gratis verzending. Wanneer je geen gebruik maakt van onze retourlabelservice, vergoeden wij de kosten die je maakt voor het retourneren niet.
    4. Breng het pakket naar een van de PostNL-filialen. Bewaar het verzendbewijs, hiermee kunnen we indien nodig je pakket traceren.
    5. Wanneer de retourzending bij ons binnenkomt, wordt het aankoopbedrag teruggestort via dezelfde betaalmethode als destijds gekozen tijdens het bestellen. Je ontvangt het bedrag binnen enkele dagen nadat wij de retourzending geregistreerd hebben. Wanneer je de gehele bestelling retourneert, betalen wij ook de verzendkosten terug die je ten tijde van bestellen hebt betaald. Indien gewenst kun je op het retourformulier aangeven dat je een vervangend product wilt ontvangen.
Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

Toch van gedachten veranderd? Geeft niks! Stuur een e-mail naar info@breakzy.nl om je bestelling te annuleren. Wanneer wij de bestelling al verzonden hebben, kun je deze na ontvangst eenvoudig terugsturen met het retourlabel. Retourneren is gratis! Zodra wij de annulering of retourzending ontvangen hebben storten wij het geld zo snel mogelijk terug. 

Routeplanner
Hoe maak ik een account aan?

Als je de app gedownload hebt kun je in de rechterbovenhoek het poppetje aanklikken voor het aanmaken van een account. Je kan je hier aanmelden via Facebook of met je eigen e-mail adres.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?

Als je deze bent vergeten kun je via het profiel aangeven ‘wachtwoord vergeten?’ Je voert je e-mail adres in en wij sturen je een nieuw wachtwoord.

In welke landen kan ik routes met leuke stops plannen?

De landen die zijn opgenomen zijn: Nederland, België, Zwitserland, Oostenrijk, Frankrijk, Duitsland, Spanje en Italië.

Ik wil wel leuker stoppen onderweg, maar daar niet te veel tijd mee verliezen. Hoe weet ik nu hoe ver de stop van mijn route ligt?

De app geeft altijd aan hoever de stopplek van je verwijderd is, daarnaast zijn zo goed als alles stopplekken nooit verder dan 10 kilometer verwijderd van de snelweg. Met de ‘in de buurt’ functie kan je ook zoeken naar stopplekken die in de buurt zijn, ze worden gefilterd van dichtbij naar ver.

Ik heb laatst een stop van jullie website bezocht. Hoe kan ik een review achterlaten?

Via de app kan je gemakkelijk de stopplek vinden waar je geweest bent, door deze terug te zoeken op je route of door ‘het zoeken op stopplek’ (zie hieronder). Onder de omschrijving staat een rode button ‘schrijf een review’.

Wat is een Breakzy Tip?

Breakzy tips zijn stopplekken die wij hebben gemarkeerd als kwalitatief goede en nóg leukere stopplekken, deze stops hebben net wat extra’s.

Ik wil meer weten over een stop. Hebben jullie meer informatie dan de korte omschrijving?

Er is altijd extra informatie over een stopplek beschikbaar, in de foto van de stopplek staat een groene button voor ‘naar website’. Als je hier op klikt wordt je doorverwezen naar de website van de betreffende aanbieder.

Ik ben onderweg een leuke stop tegengekomen die niet op de site staat. Hoe kan ik deze aan Breakzy doorgeven?

Het is heel gemakkelijk om een stopplek toe te voegen, je doet dit via de app op de eerste pagina onder het knopje ‘stop toevoegen’. Wij zullen de stop controleren en toevoegen aan de app.

Zijn de eerste filters die getoond worden alle filters in de app?

Nee, naast deze app hebben wij nog specifiekere filters toegevoegd. Door te klikken op de knop ‘verfijn filters’ krijg je filters te zien als ‘zwemmen en speeltuinen’.

Ik zoek een overnachtingscamping met zwembad. Hoe kan ik hierop filteren?

Dit doe je gemakkelijk door eerst aan te geven bij de eerste filters hoe je wil overnachten, vervolgens geef je bij ‘verfijn filters’ aan dat je er ook wil kunnen zwemmen.

Ik wil graag enkele musea bezoeken onderweg. Hoe vind ik deze?

Stopplekken zoals musea, of wijnvelden zijn te vinden onder de knop ‘cultuur’. Attractieparken en theaters en ander amusement zijn te vinden onder de knop ‘amusement’.

Ik wil graag weten waar ik een toilet met verschoonplaats vind. Kan ik dat via jullie site zoeken?

Ja dat kan, door te klikken op de knop ‘verfijn filter’ kun je onder de categorie ‘hygiëne’ verfijnen op ‘verschonen’.

Kan ik een leuke route delen met anderen?

Ja dat kan, als je je favoriete stopplek hebt geselecteerd vind je naast de info button ook een ‘deel’ icoon. Als je hier op klikt kun je naar voorkeur je favoriete stopplek delen.